5. ZAKLJUČEK

Globalno gledano me ni bilo nikoli strah na morju. Vedno sem se počutil varno, tudi jadrnica mi je delovala tako. Miran ima na Skokici tudi leteče pripone in se jih postavi v odvisnosti na kateri uzdi jadraš (je na privetrni strani). Jadra pravi Miran, da so pet slojna z vgrajeno mrežico. Avtopilot je kardanski in je deloval zelo dobro. Na sploh je jadrnica opremljena »skromno« z inštrumenti in so samo tisti, ki jih rabiš. Na iPedu ima naložen Navionics, ki nam je krasno kazal pot in pasti. Pritrjenega ima na prisesku pri kapitanovi mizi in se ga da videti iz kokpita.



Skokica ima za glavno jadro Full batten in sem se naučil z njim rokovati in delati krajšave. Na čarterjih so ponavadi roll jadra..
Miran mi je deloval vedno suveren in v vsakem trenutku je znal pravilno reagirati. Ima izrazit občutek za veter in valove. V naprej je znal napovedati kakšno bo morje, kako bo za katerem otoku pihalo,…
Jadrali smo po težkem morju in z veliko vetra. Zelo malo smo jadrali s polnimi jadri, nekaj na 1. krajšavi, večinoma na 2. krajšavi in kratko na 3. krajšavi. Samo osebno bi jadra krajšal prej kot Miran, vendar on zelo dobro pozna (čuti) vetrove in smer valov in svojo Skokico, tako da smo to izvajali tik pred zdajci. Tudi navijanje vrvi je bilo na maksimum.
Mogoče sem pogrešal, da bi nas organiziral v dežurne in bi tako bolj začutil svoje odgovornosti in skrb za navigacijo.
Skoraj vsi otoki, ki smo jih obiskali so vulkanskega izvora. Črni, visoki, poraščeni s pragozdom. Bolj sem imel v mislih, da bodo nižji otoki, z veliko bele mivke, palmami, zelenim morjem,…
Ocenjujem, da smo prejadrali 650Nm v desetih dneh. Od tega smo en dan pavzirali na Dominici in en dan ko smo se vrnili v marino Bas du Fort, torej je bilo jadranja 8 dni. Matematika pokaže, da smo naredili 81,2Nm/dan in če to podelim s 7Nm/h povprečne hitrosti dobim, da smo pluli 11,6h povprečno na dan.
Za moje (jadranske) izkušnje ZELO VELIKO.
Vreme je bilo večinoma brez dežja. Na sploh je bilo bolj koprenasto oblačno. Pretirane modrine neba ni bilo. Samo na Tobago cays je bilo zelo lepo sončno.
Domov sem prišel z bolečo zadnjico od sedenja na trdih klopeh jadrnice J


Let preko atlantika domov v Evropo


Povzetek financ:
Letalska karta (MUC-PTP-MUC):                                                  404€
Go Opti (LJ-MUC-LJ):                                                                 87€
Tečaj jadranja (z morjeplovskim popustom):                                 621€
Stroški (hrana, pijača, ogledi, renta a car, prijavnine, marine, …):   250€ in 220$

                                                                           TOTAL:       1.582€

Ni komentarjev: